تاریخچه برند ورساچ در صنعت عطرسازی

تاریخچه برند ورساچ در صنعت عطرسازی | موفقیت‎ها و مرگ جانی ورساچ

تاریخچه برند ورساچ در صنعت عطرسازی؛ زندگی جالب جانی ورساچ

افرادی که به ادکلن و عطر علاقه دارند، به احتمال زیاد با برند ورساچ آشنا هستند. برند ورساچ یکی از مشهورترین و بهترین شرکت‎های تولیدکننده عطر در سراسر دنیا است که در ایران نیز محبوبیت بالایی دارد. تاریخچه برند ورساچ در صنعت عطرسازی موضوعی است که قصد داریم در این مطلب به آن بپردازیم.

Vesace 01

نگاهی به تاریخچه برند ورساچ در صنعت تولید عطر

همانطور که گفته شد برند ورساچ یکی از معروف‎ترین برندهای عطر جهان بوده که محصولات آن فروش بسیار زیادی در دنیا دارد. اما آیا چیزی در خصوص تاریخچه این برند یا موسس آن می‎دانید؟ آیا می‎دانید این برند چه فراز و نشیب‎هایی را برای رسیدن به موفقیت پشت سر گذاشته است؟ در ادامه تاریخچه این برند را مورد بررسی قرار می‎دهیم.

نام موسس جانی ورساچ
کشور ایتالیا
سال تاسیس برند ورساچ 1978
سال تولید اولین عطر ورساچ 1981

معرفی جیانی ورساچ

جیانی ورساچه در 2 نوامبر سال 1946 میلادی متولد شد. با توجه به اینکه مادر او خیاط بود، از همان زمان بچگی، ناخودآگاه و ذهن او به لباس و موضوعات مربوط به آن درگیر شد. جانی ورساچ در زمان کودکی حتی یک دوره خیاطی را در کنار مادر خود پشت سر گذاشت و در جوانی به این فعالیت ادامه داد.

با گذشت چند سال جیانی ورساچ به همراه برادر خود، کمپانی ورساچ را راه‎اندازی کرد و کلکسیون‎های جذابی را در همان سال‎ها برای زنان در شهر میلان ارائه کرد. جیانی در ادامه راه به صنعت عطرسازی روی آورد و در آن نیز به موفقیت‎های متعددی دست پیدا کرد.

Vesace 02

آغاز تولید عطر برند ورساچ و موفقیت‎‎های زیاد این برند

نخستین عطر برند ورساچ که طرفداران بسیار زیادی را به خود اختصاص داد و مناسب بانوان بود در سال 1981 روانه بازار شد. جیانی نام این عطر را نیز جیانی ورساچ گذاشت که به این وسیله نام خود را بیشتر بر سر زبان‎ها بیاندازد.

Vesace 03

این کمپانی در حال حاضر حدود 65 رایحه خاص و پرطرفدار را تولید کرده است که این عطرها در سراسر جهان فروش بالایی دارند. البته برخی از عطرهای این برند نسبت به سایر محصولات محبوبیت و فروش بیشتری دارند.

این عطرها عبارت‎اند از:

مرگ جانی ورساچ

نقطه تاریک در تاریخچه برند ورساچ در صنعت تولید عطر به مرگ و در واقع قتل جانی ورساچ مربوط می‎شود. روزی که جانی در سال 1997 میلادی در حال بازگشت از ورزش صبحگاهی بود، به وسیله یک قاتل سریالی به نام ” اندرو کونانان” به قتل رسید.

Versace 04

جالب اینجا است که قاتل او بعد از گذشت 8 روز خودکشی کرد. در ضمن دلیل کشته شدن وی نیز هیچ وقت برای مردم روشن نشد. جانی ورساچ در وصیت خود نصف مالکیت برند ورساچ را به خواهرزاده خود واگذار کرد. این روزها برند ورساچ توانسته پیشرفت بالایی در صنعت مد، فشن و عطرسازی داشته باشد؛ چرا که جانی میراث و شاهکارهای خود را برای بقای برند ورساچ باقی گذاشته است.

جذابیت تاریخچه برند ورساچ در صنعت عطرسازی و محبوبیت این برند

به طور کلی تاریخچه برند ورساچ در صنعت عطرسازی بسیار جذاب است. ورساچ در حال حاضر یکی از محبوب‎ترین برندهای تولیدکننده عطر در دنیا است که هر یک از محصولات آن از مزایا و ویژگی‎های مخصوص خود برخوردار هستند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید